Zgłoś uwagę

„Crazy God”. Widowisko mocne, gęste i ekspresyjne

Inspirowana „Hamletem” Szekspira symfonia na obraz, dźwięk,  gest i słowo. Całość ujęta w żelaznej scenografii z muzyką symfoniczną bez orkiestry, z udziałem 17 aktorów z całego świata. Widowisko powstało na 20-lecie Teatru Pieśń Kozła. Tylko dla widzów dorosłych.

Premiera odbędzie się 1 lipca, na inaugurację Brave Festival, na dużej scenie Teatru Polskiego we Wrocławiu. W ramach festiwalu przedstawienie będzie można zobaczyć również 2, 3 i 4 lipca.​

Specjalnie na potrzeby najnowszego spektaklu Teatru Pieśń Kozła stworzona została niepowtarzalna scenografia, autorskie kostiumy i muzyka symfoniczna, a także własny tekst. 

„Crazy God” będzie symfonią na obraz, gest i słowo. Spektakl połączy taniec, narrację literacką, sztuki wizualne, elementy wokalne i muzykę. Jest dostosowany do większej sceny, która daje rozmach w tworzeniu scenografii i otwiera możliwości myślenia o spektaklu w kategoriach widowiska – mówi Grzegorz Bral, reżyser spektaklu „Crazy God” i dyrektor Teatru Pieśń Kozła.

Warstwa tekstowa spektaklu „Crazy God” jest inspirowana „Hamletem” Szekspira, brutalnym dziełem Heinera Müllera „HamletMachine” oraz poematem „Skowyt” Allena Ginsberga. Czwartym elementem narracji są teksty Alicji Bral. 

– Całość tworzy współczesny literacki brutalizm. Ta ostra jak brzytwa, ale poetycka forma narracji jest nieprzypadkowa. „Crazy God” odsłania świat jako wielki teatr kłamstwa i różnego rodzaju uzurpatorów, na różnych poziomach, od polityki po obyczajowość – mówi Grzegorz Bral.

17 żelaznych krzeseł
Dlatego brutalna jest też scenografia, ciężka i z żelaza, stworzona przez prof. Roberta Florczaka. Składa się m.in. z 17 żelaznych krzeseł (każde jest unikatową rzeźbą) i latających instalacji inspirowanych witruwiańskim człowiekiem Leonarda 

da Vinci. 

Niepowtarzalnymi dziełami sztuki są również kostiumy, wykreowane dla spektaklu „Crazy God” przez znaną projektantkę Alicję Grucę.

Jej dzieła to więcej niż kostium, to często rodzaj instalacji artystycznej, forma perfekcyjnie dobrana do człowieka, dopracowana w najdrobniejszych szczegółach – mówi reżyser spektaklu. 

Elementem scenografii będą też wizualizacje, których autorem jest stereoko.tv.

Symfonia bez orkiestry
Muzykę symfoniczną dla przedstawienia stworzyła znana polska kompozytorka Katarzyna Szwed, która do tej pory nie współpracowała jeszcze z teatrami. 

Skupiłam się na próbie stworzenia czegoś masywnego w wyrazie. Chór jest duży, akordy są mocne i gęste. Nie ma miejsca na słabe czy letnie momenty. To wszystko w służbie ekspresji: mocnej i bezpośredniej – mówi Katarzyna Szwed. 

Spektaklowi nie będzie jednak towarzyszyć orkiestra symfoniczna. Na scenie będą tylko skrzypce, wibrafon, bębny i głosy aktorów. Autorem kompozycji instrumentalnych i aranżacji jest Adam Clifford, perkusista ze Szkocji. Obsadę spektaklu tworzy 17 artystów z całego świata – od Kuwejtu, przez Iran, Japonię i USA, po Wielką Brytanię, Norwegię czy Finlandię. 

Galeria

Kliknij, aby powiększyć zdjęcie

Crazy God Crazy God_4_fot. Mateusz Bral Crazy God_5_fot. Mateusz Bral Crazy God_1_fot. Mateusz Bral Crazy God_2_fot. Mateusz Bral Crazy God_3_fot. Mateusz Bral

Podziel się

Wróć do spisu aktualności
<< Poprzednia Następna >>

Nagłówek


Email marketing software powered by FreshMail