Zgłoś uwagę

Niech (NIE) sczezną artyści. Exchange | Pink Mama Theatre

Laboratorium Ruchu ESK 2016 - Niech (NIE) sczezną artyści. Exchange

 

Pokaz we Wrocławiu : 28.maja 2016
Godz: 19.00
Miejsce: Centrum Inicjatyw Artystycznych

 

Pink Mama Theatre
wykonanie:Sławek Bendrat
dramaturgia: Domink Krawiecki
solo - La Femme De Service


Twórczość Tadeusza Kantora odcisnęła na mnie bardzo duże piętno, kiedy ponad 15 lat temu po raz pierwszy zobaczyłem nagrania ze spektaklami Teatru Cricot 2. Oczarowała mnie swoista rzeczywistość, która wydawała się rządzić własnymi prawami, a oniryczny nastrój zbudowany z sekwencji nierealnych obrazów uświadomił mi, że sztuka nie zna granic.

W mojej działalności artystycznej próbuję za każdym razem znaleźć wspólny kod, w którym wszyscy wykonawcy mogliby bez przeszkód porozumiewać się na scenie. Język ruchowy, który powstaje w moich spektaklach jest konsekwencją fascynacji sztuką Tadeusza Kantora. Praca solowa, którą chciałbym zrealizować, nawiązuje do problematyki przedstawionej w spektaklu Umarła Klasa, w którym bohaterowie wracają do czasów dzieciństwa, by ponownie zobaczyć obrazy powodujące zamęt w głowie.
Inspiracją do stworzonej tu przeze mnie kreacji stała się postać zaczerpnięta ze spektaklu Kantora. U niego jest ona swoistym intermezzopomiędzy scenami. Jej zadaniem jest wprowadzenie porządku i przygotowanie sceny do nadchodzących wydarzeń. Postanowiłem skupić się na historii tej jednej postaci.
Widzimy świat la femme de service. Jest to dom lub zamek pełen kurzu, pełen wspomnień. Czas jakby stanął w miejscu, lecz ona, la femme de service, trwa na posterunku. Po Umarłej klasie pozostały tylko ślady, fragmenty, części ciał. La femme de service odnajduje oderwaną od korpusu głowę i zabawki dziecięce. Próbuje na nowo tchnąć w nie życie. Bezskutecznie. Wydaje się, że wszystkie dusze uczniów powędrowały już daleko i tylko jej dusza nie może uwolnić się i opuścić tego domu wspomnień.
Pokaz: 29.05.2016

Pink Mama Theatre
Performance ,,Zielonooki”

Choreografia: Sławek Bendrat
Reżyseria: Dominik Krawiecki
Wykonanie: Valentin Markus Oppermann / Szwajcaria/
Muzyka: C. Debusssy ,,La apresmidi de faun”

Valentin Markus Oppermann, urodzony i wychowany w Alzacji. Studiował balet w szkole Johna Cranko w Stuttgarcie, a także w Mannheim i w Codarts, Rotterdam. W 2014 roku zatrudniony w Konzert Theater Bern w Szwajcarii, a od 2015 roku na stałe związany jest z kolektywem Pink Mama Theatr

 

Performance   ja_ gruby

Wykonanie: Piotr Mateusz Wach

 

Piotr  Mateusz  Wach– aktor, tancerz, performer. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu oraz krakowskiego Lart Studio. Laureat Złotej Maski w kategorii choreografia - prestiżowej nagrody teatralnej przyznawanej przez Marszałka Województwa Śląskiego a także polski reprezentant w konkursie SoloDuo 2015 w Budapeszcie. Ma 25 lat, pochodzi z Kielc. W 2013 zatańczył w dyplomie tanecznym Transdyptyk w reżyserii Anny Piotrowskiej oraz zagrał główną rolę w spektaklu dyplomowym Jak wam się podoba w reżyserii Briana Michaelsa.  Współpracuje z polsko-niemieckim kolektywem little:interference, z którym stworzył spektakle Heimsuchung/Nawiedzenie (2012), Operculum (2013) oraz Jetzt|Teraz (2014). Jest także asystentem reżysera Błażeja Peszka w spektaklu dyplomowym Superbohaterów10/9 (2015).

      Obecnie rozwija swoją karierę solową. W ciągu ostatnich trzech lat stworzył Tryptyk Ciała; trzy solo-spektakle/performance w których podejmuje temat ikonizacji ciała w kontekście kultury i społeczeństwa. Zamykającym tryptyk spektaklem jest Święto Wiosny, które stworzył we współpracy z islandzką artystką Heleną Jonsdottir (2015). Z kolei spektakl Ryszard. Ciało z gniewu, którego premiera miała miejsce podczas 19 Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku, otrzymał nagrodę Złotej Czachy - za najlepszy spektakl w Nurcie OFF 19 Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku. Prężnie działa w dziedzinie performance art. Jego największymi osiągnięciami są shaved.01 zaprezentowany w Akademii Sztuk Pięknych w Monachium (2012), oraz Horse Riding stworzony we współpracy z Jozefem Fruckiem (2013). Zaprezentowany w lutym 2014 roku performance ja_gruby, traktujący o kanonie i ideałach współczesnego piękna, został zauważony i doceniony, a jego prezentacja na festiwalu Pro_Contra w Szczecinie wywołała burzliwą dyskusję na temat wizerunku ciała.

 

Program realizowany min: we współpracy z ESK 2016, Instytutem Muzyki i Tańca, Wydziałem Kultury Urzędu Miejskiego Wrocławia
Kurator Laboratorium Ruchu ESK 2016 – Adam Kamiński 
Zespół kuratorski projektu: Niech (NIE) sczezną artyści. Exchange –  Roma Hurey, Adam Kamiński

Patronat:  Austriackie Forum Kultury, Instytut Muzyki i Tańca

Galeria

Kliknij, aby powiększyć zdjęcie

Laboratorium ESK Wrocław 2016 PIOTR MATEUSZ WACH ja gruby (2) PIOTR MATEUSZ WACH ja gruby SLAWEK BENDRAT (2) slawek bendrat 12714344_1135462386473687_735887813_n anna nowicka  stany wyśnioone  foto  jakub wittchen 2 anna nowicka stany wyśnione  foto jakub wittchen Daily-Madness-2 daily-madness-by-tobias-m-draeger-residence-tanzhaus-zurich-seziertisch-45216640 ZIELONOOKIPOSTERFINALE (1) IMiT_logo INPTA-Wortmarke-Final_0 KAW_Logo logo LOGO_Oesterreich Institut NFM-logo-pozytyw-polski-RGB afkwaw GODŁO AUSTRII

Tagi

Podziel się

Nagłówek


Email marketing software powered by FreshMail