Laboratorium Ruchu ESK 2016 - Niech (NIE) sczezną artyści. Exchange
Pokaz we Wrocławiu : 28.maja 2016
Godz: 19.00
Miejsce: Centrum Inicjatyw Artystycznych
Pink Mama Theatre
wykonanie:Sławek Bendrat
dramaturgia: Domink Krawiecki
solo - La Femme De Service
Twórczość Tadeusza Kantora odcisnęła na mnie bardzo duże piętno, kiedy ponad 15 lat temu po raz pierwszy zobaczyłem nagrania ze spektaklami Teatru Cricot 2. Oczarowała mnie swoista rzeczywistość, która wydawała się rządzić własnymi prawami, a oniryczny nastrój zbudowany z sekwencji nierealnych obrazów uświadomił mi, że sztuka nie zna granic.
W mojej działalności artystycznej próbuję za każdym razem znaleźć wspólny kod, w którym wszyscy wykonawcy mogliby bez przeszkód porozumiewać się na scenie. Język ruchowy, który powstaje w moich spektaklach jest konsekwencją fascynacji sztuką Tadeusza Kantora. Praca solowa, którą chciałbym zrealizować, nawiązuje do problematyki przedstawionej w spektaklu Umarła Klasa, w którym bohaterowie wracają do czasów dzieciństwa, by ponownie zobaczyć obrazy powodujące zamęt w głowie.
Inspiracją do stworzonej tu przeze mnie kreacji stała się postać zaczerpnięta ze spektaklu Kantora. U niego jest ona swoistym intermezzopomiędzy scenami. Jej zadaniem jest wprowadzenie porządku i przygotowanie sceny do nadchodzących wydarzeń. Postanowiłem skupić się na historii tej jednej postaci.
Widzimy świat la femme de service. Jest to dom lub zamek pełen kurzu, pełen wspomnień. Czas jakby stanął w miejscu, lecz ona, la femme de service, trwa na posterunku. Po Umarłej klasie pozostały tylko ślady, fragmenty, części ciał. La femme de service odnajduje oderwaną od korpusu głowę i zabawki dziecięce. Próbuje na nowo tchnąć w nie życie. Bezskutecznie. Wydaje się, że wszystkie dusze uczniów powędrowały już daleko i tylko jej dusza nie może uwolnić się i opuścić tego domu wspomnień.
Pokaz: 29.05.2016
Pink Mama Theatre
Performance ,,Zielonooki”
Choreografia: Sławek Bendrat
Reżyseria: Dominik Krawiecki
Wykonanie: Valentin Markus Oppermann / Szwajcaria/
Muzyka: C. Debusssy ,,La apresmidi de faun”
Valentin Markus Oppermann, urodzony i wychowany w Alzacji. Studiował balet w szkole Johna Cranko w Stuttgarcie, a także w Mannheim i w Codarts, Rotterdam. W 2014 roku zatrudniony w Konzert Theater Bern w Szwajcarii, a od 2015 roku na stałe związany jest z kolektywem Pink Mama Theatr
Performance ja_ gruby
Wykonanie: Piotr Mateusz Wach
Piotr Mateusz Wach– aktor, tancerz, performer. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu oraz krakowskiego Lart Studio. Laureat Złotej Maski w kategorii choreografia - prestiżowej nagrody teatralnej przyznawanej przez Marszałka Województwa Śląskiego a także polski reprezentant w konkursie SoloDuo 2015 w Budapeszcie. Ma 25 lat, pochodzi z Kielc. W 2013 zatańczył w dyplomie tanecznym Transdyptyk w reżyserii Anny Piotrowskiej oraz zagrał główną rolę w spektaklu dyplomowym Jak wam się podoba w reżyserii Briana Michaelsa. Współpracuje z polsko-niemieckim kolektywem little:interference, z którym stworzył spektakle Heimsuchung/Nawiedzenie (2012), Operculum (2013) oraz Jetzt|Teraz (2014). Jest także asystentem reżysera Błażeja Peszka w spektaklu dyplomowym Superbohaterów10/9 (2015).
Obecnie rozwija swoją karierę solową. W ciągu ostatnich trzech lat stworzył Tryptyk Ciała; trzy solo-spektakle/performance w których podejmuje temat ikonizacji ciała w kontekście kultury i społeczeństwa. Zamykającym tryptyk spektaklem jest Święto Wiosny, które stworzył we współpracy z islandzką artystką Heleną Jonsdottir (2015). Z kolei spektakl Ryszard. Ciało z gniewu, którego premiera miała miejsce podczas 19 Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku, otrzymał nagrodę Złotej Czachy - za najlepszy spektakl w Nurcie OFF 19 Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku. Prężnie działa w dziedzinie performance art. Jego największymi osiągnięciami są shaved.01 zaprezentowany w Akademii Sztuk Pięknych w Monachium (2012), oraz Horse Riding stworzony we współpracy z Jozefem Fruckiem (2013). Zaprezentowany w lutym 2014 roku performance ja_gruby, traktujący o kanonie i ideałach współczesnego piękna, został zauważony i doceniony, a jego prezentacja na festiwalu Pro_Contra w Szczecinie wywołała burzliwą dyskusję na temat wizerunku ciała.
Program realizowany min: we współpracy z ESK 2016, Instytutem Muzyki i Tańca, Wydziałem Kultury Urzędu Miejskiego Wrocławia
Kurator Laboratorium Ruchu ESK 2016 – Adam Kamiński
Zespół kuratorski projektu: Niech (NIE) sczezną artyści. Exchange – Roma Hurey, Adam Kamiński
Patronat: Austriackie Forum Kultury, Instytut Muzyki i Tańca