Zgłoś uwagę

Odbyły się warsztaty z Audience Development w ramach Akademii ESK 2016

slajder

W czwartek (23/10) w sali kameralnej IMPARTU i w piątek (24/10) w Konturach Kultury – Strefie Edukacji Twórczej odbywały się warsztaty i wprowadzenie do koncepcji audience development. Dyskutowano także na temat tego, jak wypracować skuteczną strategię budowania publiczności w kontekście ESK Wrocław 2016. Poniżej krótka fotorelacja z wydarzenia. 

To, czym jest audience development wyjaśnił Paul Bogen. Wśród zaproszonych ekspertów znaleźli się także: Joanna Żak (KINO NOWE HORYZONTY), Janusz Bujko (BEELINERESEARCH&CONSULTING), Agnieszka Psyk (TEATR MUZYCZNY CAPITOL), Agata Etmanowicz (Fundacja IMPACT), Piotr Partyka (PRACOWNIA SZUMU) oraz Paul Bourne

W spotkaniach i warsztatach wzięło udział ok. 35 osób, a całe przedsięwzięcie odbywało się w ramach Akademii Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016

Audience development – co to takiego?

Rozwój widowni (ang. audience development) to sposób pracy organizacji kulturalnej skoncentrowany na ilościowym i jakościowym rozwoju publiczności. To znacznie więcej niż marketing sztuki, czy „sprzedaż wydarzeń“. To prowadzenie stałego dialogu z posiadaną publicznością i poszukiwania sposobów nawiązania kontaktu z nową publicznością, to aktywizowanie społeczności wokół działań organizacji, budowanie relacji, animowanie i rozwijanie zainteresowań publiczności.  W praktyce audience development widownią są wszyscy odbiorcy działań organizacji zajmujących się kulturą i sztuką: goście, czytelnicy, słuchacze, widzowie, uczniowie, studenci, wolontariusze, media, partnerzy i sponsorzy. Audience development to nie kilka uniwersalnych recept, to długofalowy, dynamiczny, zintegrowany proces stawiający widza w centrum codziennych działań całej organizacji. Działania promocyjno-marketingowe wynikają więc bezpośrednio, i są spójne z wizją i misją organizacji.

 

 

Tagi

Podziel się

Wróć do spisu aktualności
<< Poprzednia Następna >>

Nagłówek


Email marketing software powered by FreshMail