Zgłoś uwagę

Olimpiada Teatralna | Nurt główny

Nurt główny

14 października – 13 listopada 2016
 

Do nurtu głównego zaproszeni zostali: Eugenio Barba, Peter Brook, Romeo Castellucci, Pippo Delbono, Jan Fabre, Walerij Fokin, Heiner Goebbels, Liu Libin, Krystian Lupa, Eimuntas Nekrošius, Tadashi Suzuki, Theodoros Terzopoulos, Robert Wilson, którzy zaprezentują zarówno spektakle już docenione, jak i premiery oraz koprodukcje przygotowane z okazji Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

Łącznie w ramach nurtu zostanie pokazanych szesnaście spektakli. Reżyserzy wezmą również udział w cyklu „Prawda i tylko prawda”, na który złożą się prezentacje artystycznego credo lub rozmowy z udziałem zaproszonych badaczy, współtwórców czy zaprzyjaźnionych artystów z Polski i zagranicy, poświęcone różnorodnym zagadnieniom stanowiącym siłę napędową ich twórczości. Spektakle zostały rozłożone na cztery tygodnie, tworząc sezon jesienny.

Oprócz prezentacji teatralnych w nurcie głównym odbędą się: cykl debat „Landscape Now” na temat idei, które napędzały teatr w XX i na początku XXI wieku, zaprogramowany przez prof. Marię Shevtsovą, prof. Dariusza Kosińskiego i prof. Georges’a Banu, cykl spotkań poświęconych wielkim postaciom i tradycjom teatralnym XX wieku: „Era Meyerholda” z udziałem m.in. Walerija Fokina, „Pięć kontynentów teatru” z udziałem Eugenia Barby i Nicoli Savaresego, a także spotkania poświęcone Heinerowi Müllerowi oraz książce Theodorosa Terzopoulosa „Powrót Dionizosa”. Ponieważ jednym z założeń Olimpiady Teatralnej jest dialog między kolejnymi pokoleniami twórców, podczas festiwalu odbędą się też spotkania o charakterze warsztatowym, adresowane zarówno do aktorów, jak i reżyserów. We współpracy z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Krytyków zaplanowano też warsztaty dla młodych krytyków z Polski i zagranicy.

Spektakle nurtu głównego:

1. Tadashi Suzuki/Suzuki Company of Toga (Japonia) „Trojanki”

2. Eugenio Barba/Odin Teatret (Dania) „Drzewo”

3. Heiner Goebbels/Elektroteatr im. Konstantina Stanisławskiego (Rosja) „Max Black, czyli 62 sposoby wsparcia głowy ręką”

4. Krystian Lupa/Teatr Polski we Wrocławiu (Polska) „Kuszenie cichej Weroniki”

5. Walerij Fokin/Teatr Aleksandryjski (Rosja) „Maskarada. Wspomnienia przyszłości”

6. Theodoros Terzopoulos/Teatr Attis (Grecja) „Amor”

7. Theodoros Terzopoulos/Teatr Attis (Grecja) „Prometeusz w okowach”

8. Robert Wilson/Change Performing Arts (Włochy) „Ostatnia taśma Krappa”

9. Jan Fabre/Troubleyn/Jan Fabre (Belgia) „Czekaj, czekaj, czekaj… (dla mojego ojca)”

10. Peter Brook/Teatr des Bouffes du Nord (Francja) „Pole bitwy”

11. Romeo Castellucci/Socìetas Raffaello Sanzio (Włochy) „Zstąp, Mojżeszu”

12. Eimuntas Nekrošius/Teatr Narodowy w Warszawie (Polska) „Dziady”

13. Pippo Delbono/Compagnia Pippo Delbono (Włochy) „Ewangelia”

14. Jarosław Fret/Teatr ZAR (Polska) „Medee. O przekraczaniu”

15.  Jarosław Fret/Teatr ZAR (Polska) „Armine, Sister”

16.  Liu Libin (Chiny) „Życie między niebem a ziemią”
 

Więcej informacji: http://www.theatreolympics2016.pl/nurty/nurt-glowny

Galeria

Kliknij, aby powiększyć zdjęcie

olimpiada teatralna 3 Czekaj_czekaj_czekaj_fot_Wonge_Bergmann_15

Tagi

Podziel się

Nagłówek


Email marketing software powered by FreshMail